Meestgestelde vragen

  • Kan ik gegevens afdrukken / exporteren?

    In Essentials en hoger is het mogelijk om grafieken, lijsten of overzichten te printen. Je kunt ook (een selectie van) jouw transacties exporteren naar een CSV bestand dat je dan bijvoorbeeld in Excel kunt openen.

  • Hoe werkt Vergelijken?

    In Complete kan je je eigen bestedingspatroon vergelijken met dat van huishoudens in een overeenkomstige situatie. Je maakt hiervoor een persoonlijk profiel aan en Cashflow berekent vervolgens de landelijke gemiddelden. Dit zijn de kosten die soortgelijke huishoudens gemiddeld per maand of per jaar maken.

    In het overzicht zie je vervolgens per (hoofd)rubriek gegroepeerd wat je zelf uitgeeft, wat anderen uitgeven, hoeveel je naar boven of onder afwijkt en zelfs hoeveel je kunt besparen als je je kosten weet te beperken tot alleen de strikt noodzakelijke.

  • Hoe pas ik het ijksaldo aan?

    De meeste importbestanden bevatten geen saldoinformatie over je rekeningen. Daarom moet Cashflow het saldo van je rekeningen berekenen. Dit gebeurt aan de hand van de geimporteerde transacties. Het programma neemt hierbij als uitgangspunt een ijksaldo op een bepaalde ijkdatum. Je kunt dit zelf instellen. Het ijksaldo en de ijkdatum kan je invullen via [Instellingen] – [Rekeningen].

    Let op:
    De ijkdatum begint op 00:00:00 uur. Als je een ijksaldo hebt ingevuld met een ijkdatum waarvoor er ook transacties aanwezig zijn, dan is het ijksaldo dus het saldo vóór deze transacties.

    Swift MT-940 bestanden bevatten wel het actuele saldo. Dit saldo wordt automatisch overgenomen in Cashflow Online. Je hoeft het ijksaldo van ABN AMRO, Fortis, SNS, Triodos en Van Lanschot rekeningen daarom niet aan te passen, mits je het MT-940 bestand van deze banken hanteert.

  • Hoe kan ik mijn Account opheffen?
    Je kunt jouw account en al jouw gegevens verwijderen door in te loggen en vervolgens te kiezen voor [Mijn account] – [Account verwijderen].
  • Hoe kan ik gegevens verwijderen?
    Je kunt alle transacties van een bepaalde rekening verwijderen door via de keuze [Instellingen] – [Rekeningen] de rekening te verwijderen. Klik hiervoor op het prullenbakje dat rechts van de rekening staat. Als je maar een of enkele transacties wilt verwijderen kunt je dit doen in de Transactielijst. Je doet dit door te klikken op het prullenbakje dat achter de transactie staat. Via [Instellingen] – [Relaties] kun je relaties verwijderen.
  • Hoe anoniem is het systeem?
    Je gegevens zijn alleen door jou te benaderen. Anderen kunnen je gegevens niet zien. Ook wanneer je je eigen cijfers vergelijkt met landelijke gemiddelden gebeurt dit volledig anoniem.
  • Foutmelding bij het uploaden van een CSV bestand

    Bij het uploaden van een CSV bestand dat je hebt gedownload van bijv. de ING krijg je de foutmelding:

    Bestandsformaat is onbekend.

    Dit probleem kan optreden als je Google Chrome gebruikt om bestanden van jouw bank te downloaden. Het CSV bestand wordt dan na het downloaden direct geopend in Excel, het standaard programma voor CSV bestanden. Als Excel dan wordt afgesloten en het bestand wordt opgeslagen is de inhoud van het bestand door Excel aangepast en kan het niet worden ingelezen in ons programma.

    Volg onderstaande stappen om dit op te lossen:

    Start Google Chrome en klik op de knop [Google Chrome aanpassen en beheren] en kies Instellingen.

    Klik onderin het scherm op Geavanceerde instellingen weergeven en ga naar de sectie [Downloads].

    Klik op [Instellingen voor automatisch openen wissen].

    Download het CSV bestand opnieuw van de bank. Dit bestand kan je vervolgens uploaden naar Cashflow Online.

Maak uzelf financieel bewust

Online huishoudboekje voor al jouw inkomsten en uitgaven

Het meest uitgebreide inzicht in jouw financiën